O nas
Od 2013 roku w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskich (wtedy Instytut Filologii Rosyjskiej) odbywały się Spotkania dydaktyczne, które powstały z inicjatywy wykładowców w celu omawiania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wymiany doświadczeń.
W 2017 roku podjęto decyzję o powstaniu Wydziałowych Kolokwiów Dydaktycznych, która została oficjalnie poparta przez Panią Dziekan Wydziału Neofilologii UAM w Poznaniu, profesor dr hab. Aldone Sopatę.
W 2019 roku w ramach Kolokwiów został zainicjowany projekt badawczo-dydaktyczny „Fundamenty nauczania”. Uwzględniając orientację badawczą projektu oraz fakt, że w listopadzie 2019 roku Uniwersytet im. Adama Mickiewicza wszedł w skład grona uczelni badawczych w lutym 2020 roku Kolokwia zmieniają
nazwę na Wydziałowe Kolokwia Badawczo-Dydaktyczne.
Cele Wydziałowych Kolokwiów Badawczo-Dydaktycznych obejmują przede wszystkim zgłębianie wiedzy o językach i kulturach nowożytnych w ramach studiów nad komunikacją międzykulturową, a także połączenie trzech płaszczyzn glottodydaktycznych (teoretycznej, stosowanej oraz praktycznej) w dziedzinie dydaktyki językowej przy prowadzeniu badań empirycznych oraz opracowaniu aplikacji praktycznych. Klucz do realizacji wymienionych celów stanowi synergiczne wykorzystywanie wiedzy o specyfice komunikacji z przedstawicielami kultury kraju nauczanego języka oraz wiedzy czerpanej z praktyk dydaktycznych różnych języków.